Как минусите стават плюсове е интересен въпрос

 

Днес все още е силно Пълнолунието "Синя Супер Луна" като определение. Извън астрономичните влияния, денят е подходящ, като всеки друг, за пиене на кафе извън офиса.

За себе си ще споделя, че много обичам да пия кафе на открито и да усещам живота край себе си. Ценно ми е като информация и преживяване. Тогава човек се чувства жив, сред други хора и се усмихва, защото има късмета да вижда и чувства деня с всичките му нюанси.

Имам много любими кафенета. Най ми допада "Costa Coffee", но обичам да си вземам кафе с късмет от една много хубава пекарна на центъра на гр. Бургас. Там има няколко вида кафе машини и аз винаги поръчвам най-силното кафе докато си избирам късмет към него.

Като цяло, освен оракулските карти сутрин, които си тегля като послание за деня, обичам да си чета късмета от всяко кафе. Дава ми насоки и отговори за деня и се наслаждавам, че мога да виждам и разбирам какво пише на листа. Вече имам една голяма кутия с кафе късмети, които периодично разчиствам ако има дублиращи се. 

Дори си имам цел да си изкарам курсове за бариста и лате арт  Това и ще направя, тъй като достатъчно много време съм пропиляла във вършене на неща, които са далеч от мечтите ми. 

Все пак смея да твърдя, че моят живот си е буквално храм за желания, които да осъществя и опитам да изживея по най-добрия начин , защото житейското ми време доста намаля и не съм сигурна оттук нататък колко  ми остава. 

Така, да се върна по темата за математическите знаци. В по-голямата си част живота е поучителен, но уроците обикновено се тълкуват като минуси. Всъщност това е основа за плюсове. Защото базата, върху която се изгражда човек е опита, а най-добрите поучения идват от негативни преживявания, така да се каже. Понеже обаче тази дума ми се струва ограничаваща, ще използвам поучителни опитности.

Като примери ще използвам моят опит и гледна точка, защото би било фалшиво да говоря общи приказки за това какво, как, защо се прави и преживява. Минусите и плюсовете са малко като една игра, в която участниците редят много основи, но при някои хора рухват, при други стават като скала в зависимост от подредбата и  облика.

Ситуация: Провал на бизнес.

Минусите са загуба на енергия, време и пари, но пък плюсовете са допълнителни умения, здрави приятелски контакти и нов урок по целеполагане и фокус в една различна, непозната,  посока, която дава допълнително развитие и гъвкавост на съзнанието при последваща подобна ситуация.

Въпросите тук са: Какво научих? Какво добро видях в негатива? Колко минуса кръстосах, за да станат плюсове? Колко здрава основа изградих за себе си като личност в моя живот?

Ситуация: И сам войнът е войн

Тук визирам професионалистите, които предпочитат да работят сами в сфера, където екипната работа ще донесе повече ползи за компанията. Чудесно е, че някой си върши перфектно работата и има визия за детайлите. 

Минуси: Комфортът в работата му е осигурен и успехът неизбежен, но сам човек е за никъде е, колкото и да е добър в професията си. Винаги около нега има екип, малък или голям, дори като невидим, но го има, с него е важно да се работи.  

Плюсове: Допълнителните умения от тази ситуация са, че бързината и ефективността се повишават в група, но за нея е важно да се разбере как се сработват силни и слаби характери, както и страни от всяка личност.

Въпроси: Как да се науча да съм лидер? Как да съумея да се сработя? Как да направя големи и важни за моя личен свят неща с помощта на други специалисти?

Ситуация: Не излизам от зоната си на комфорт.

Всички обичат комфорта, но когато той се превърне в рутина, води до бавна и постепенна смърт на сърцето и душата, защото човек винаги е важно да се развива и движи по един или друг начин. Както винаги казвам, движението е живот. 

Минусите са застой и се получават доста изтощителни ситуации и негативна спирала на мислене, защото все едно и също като се прави, мозъка залинява, сърцето се покрива с каменна обвивка като не изживява нещо ново и различно и така докато вече стане безчувствен орган, който помпа кръв по задължение. Така поне виждам аз нещата. 

Плюсовете са свързани с това, че човек опита ли нещо ново, ще научи нещо полезно и ще е подготвен ако се появи подобна на неговата ситуация отново в живота му или този на близкото му обкръжение.

Въпроси: Какво мога да променя? Каква е първата крачка? Как да направя стъпка напред? Какво е комфорта за мен и какво ми дава като опитност? Искам ли да стоя в същата тази ситуация още 1,2,5,10 години напред? Как ще се чувствам на същото място  и с обичайните хора след 20 години?

Това са само някои ситуации, които дават яснота какво може да се научи и как плюсовете да станат минуси. Основата на човешкия живот се създава от много събития, вярвания и гледни точки. Дали човек ще се влияе от другите или ще следва бунтарския си дух е почти все едно, защото в различните събития има разнообразни поучения, които стават база за сравнение със себе си всеки ден и основа на изграждане на отношения с други хора, които възприемат личността по това какво знае, как изглежда и отнася с другите. 

За себе си, аз предпочитам автентичността  и дори бунтарството да изразявам гледната си точка и позиция, защото смятам, че всеки е важно да отстоява личното си, истинско мнение, независимо дали е приемливо или не.

И така за днешният ми късмет за минусите и плюсовете. Струва ми се много смислен и определено ми даде различна гледна точка, а аз обичам предизвикателствата, учат ме на много нови неща, които да прилагам в ежедневието си.





Коментари

Популярни публикации от този блог

Вдъхновение между Небето и Морето на име Ахтопол

Помирението с Миналото е Сила

За МЛМ бизнеса и провалите

За сенките и хората

Щастието и лудостта на наивника