За Работата в Екип

Постът във Фейсбук групата ми, който ме вдъхнови да пиша днес на блога си: 

"Днес ще споделя малко за работата в екип с компанията си One More International. Освен че продуктите са чудесни, най-важно е доверието в хората, с които работиш. В моя случай хората, с които сме в екип са ми помагали и помагат за всичко с цел заедно да вървим напред. Моите съекипници и хора са ми давали в структурата, и поръчки са ми правили,  за да видя финансов и екипен резултат. В стандартния бизнес, особено в България и българските учреждения, и компании, лидерите с лидерски  качества са рядкост. 

По-скоро бизнеса в България е тип "и сам войнът е войн, всеки си носи отговорността за работата". Не, лидерът на екип носи отговорността за несвършена работа поради лошо обучение на хората си, не-намиране на баланс в слабите и силни страни на хората в екипа, непонятна организация и т.н.. Съответно това води до липса на резултати. 

В One More International бизнеса няма такъв филм, хората се държат заедно и си помагат. Та изборът е: "Аз сам ще си свърша нещата, защото на вълка вратът е дебел понеже сам си върши работата," или "Правим нещата заедно, за да постигне всеки успех и да имаме глутница" . 

Сам вълк става Единак и Омега, и е лесен за убиване, глутницата се пази взаимно."

Факти от Собственият ми опит с МЛМ бизнеса с One More International  от 05.02.2024 до 13.06.2024 г., понеже не обичам да говоря неща без покритие.

Първите ми продажби на пластири станаха в периода февруари и март. През април имах лични представяния  и май месец два активни човека под мен и първа комисионна от $50. Сега юни месец имам повишение в кариерата и съм с първа кариера Rookie с още комисионна. Краят на юни съм на професионално обучение с международни лидери на компанията в Пловдив.

 Юли, август и септември предстоят презентации около Бургас.

Така, какво всъщност значи работата в екип?

Знае се, че едни хора умеят едни неща добре, а други не. Екипът това е баланс между силните и слабите качества на хората, участващи в екипа. Например в моя екип аз пиша и говоря вдъхновяващо за продуктите, моите съекипнички са съответно добри в представянето на бизнеса едната, а втората в ползите на продукта. С тази система, която е едновременно допълваща се и работеща, се постига успех - финансов, морален и екипен. Ако един човек например не прави добри презентации и няма дар слово, друг в екипа има това като даденост и движат напред.

А какво е Работа без екип?

Стандартната бизнес организация извън МЛМ или Мрежов Маркетинг е следната: "Имаш си длъжностна характеристика, спазваш я и носиш лична отговорност за резултатите." Екипа в държавните институции затъва все повече и после хората напускат в определен момент, защото не са ценени, финансово, морално и екипно мотивирани. Освен това, са и болни. И това го казвам от опит. 

Предвид факта, че дълги години съм държавен служител, мога да кажа, че определено не се спазва длъжностната характеристика, а при свършена работа, ти дават още повече, без заплащане, с лична отговорност под всеки подпис. Масово хората се чувстват стабилни и добре от такава ситуация. Въпрос на избор. Моят е друг. Ако човек не опита да излезе от "Колелото на хамстера,"  за който всички бизнес хора знаят, ще си стои вечно там докато умре и живота му ще е до голяма степен безсмислен. Да, крайно е, но е факт. Животът не е само работата, има и други неща - семейство, което не можеш да създадеш и поддържаш ако само работиш; пътувания, които няма как да осъществиш ако само работиш като хамстер в колелото нон-стоп, и здравословно няма  добро развитие, ако фокуса е основно на работа  - стрес, лоши хранителни навици и т.н. В крайна сметка човек не може да прави бизнес сам или понеже е "свободен професионалист", защото дори да е перфектен, пак не може да покрие всички точки за успешен бизнес.

Сега много хора ще кажат, че не знам каква е тяхната ситуация и това е факт, но и те не знаят моята, а всеки има различен опит. Щом го пиша, значи имам реални наблюдения. Опитвала съм и стандартен бизнес, и свободна професия, и МЛМ.

До скоро отричах Мрежовия бизнес, но днес мисля, че това е единственият начин да има истинска и човешка комуникация, независимо дали човек ще се включи в даден бизнес или не.

Та, в живот, където всичко е заместено от машини, смятам, че е редно да се пази и зрънцето човещина, което за момента виждам само в МЛМ. Преживяла съм доста циркове в професията си и не само. 

Корпорациите третират като роби хората си. 

В държавните учреждения високопоставените хора си измиват ръцете с тези на най-ниско ниво.

Такава е реалността, независимо как се приема. Човек си избира, или е робот, или не е чрез начина си на живот и поведение спрямо работата и другите хора. 

Някои ще кажат, че думите ми звучат налудничаво. Така е,  но винаги е по-добре е да има човек, който поставя и друга гледна точка за тези, които искат да я видят и чуят. А другите си стоят в техния житейски коловоз.






Коментари

Популярни публикации от този блог

Вдъхновение между Небето и Морето на име Ахтопол

Помирението с Миналото е Сила

За МЛМ бизнеса и провалите

За сенките и хората

Щастието и лудостта на наивника