Накратко за морето и чайките

- Дядо, разкажи ми за хората. - попитала малката чайка по-възрастната птица.

- Добре, детето ми. Няма много думи за това. Морето е живота на хората

- Защо морето, дядо? Ние ловим риба в него и плуваме по-дълбоко. Те не правят ли същото?

- Не, момичето ми. Хората живеят с морето - бурните му вълни и спокойствието. Понякога обаче се дават в него заради алчността и гордостта си , защото не съумяват да се изправят. По-лесно е по този начин.
- Отново не разбрах, дядо. Аз си хващам рибата, изплувам от водата, за да не се удавя и да полетя свободно.
- Няма да разбереш сега, внучето ми а по-късно. За разлика от нас, хората забравят да се самосъхранят и от тежестта на болките в съзнанието си се давят без да опитат да се борят за живота си.
Минаха години. Малката чайка стана майка и после баба. Един ден внучето я попита: "Бабо, разкажи ми приказка за живота на хората".
Човек или плува в морето на живота, или се дави, напълно съзнателно. Други варианти няма. Хората излишно усложняват нещата докато размишляват и не следват инстинкта си за самосъхранение.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Помирението с Миналото е Сила

Пътеписите на един мечтател: Виена

Носталгично

Доброволното поставяне на "Златните белезници"

За сенките и хората